reklama

Radičová: Nedám si vziať posledné ideály

Úvodom sa musím priznať k plagiátorstvu. Nadpis tohto článku som ukradol. Pôvodne bol ním nadpísaný rozhovor s Ivetou Radičovou. Ospravedlnením pre mňa snáď môže byť len dôvod, prečo som to urobil - tento nadpis je skvelým príkladom toho, čo robí väčšina z nás vrátane mojej maličkosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

V snahe vidieť seba samého v čo najlepšom svetle eufemizujeme svoje vyjadrenia týkajúce sa našej osoby. Niekedy stačí ak zameníme nie veľmi lichotivo znejúci pojem, napríklad „ilúzie", za niečo honosnejšie, napríklad „ideály". Napriek tomu, že medzi významom oboch pojmov je priepastný rozdiel, nikto nemusí nič zbadať. V celej diskusii k zverejnenému rozhovoru (dobrých štrnásť strán v čase, keď píšem túto úvahu) som našiel jediný príspevok, ktorý na túto zámenu upozornil (Suvalik; ospravedlňujem sa, ak som prehliadol niekoho ďalšieho).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalší príspevok sa dostal veľmi blízko: „Idealy sa nedaju zobrat, tie but mam alebo nemam." (IsayNOtoNWO). Áno ideály sa nedajú zobrať. Zobrať sa dajú len ilúzie (a pokazené zuby). Je to síce ozdravný proces, ale zároveň aj bolestivý. Nie každý je ochotný ho podstúpiť a nemá význam do toho niekoho nútiť. Ani pani profesorku.

Ak je to jej vôľa, môže si pod vianočný stromček kúpiť trebárs aj rozprávkovú knižku - rozprávky majú tu magickú vlastnosť, že dobro vždy zvíťazí a zlo je potrestané. Predpokladám, že po materiálnej stránke je pani profesorka už „za vodou", takže v spoločnosti svojich rozprávok môže žiť šťastne až kým...

Andrej Kučeravý

Andrej Kučeravý

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Moje meno vidíte pri každom článku na tomto blogu, v skutočnosti som však nikto. Zoznam autorových rubrík:  SpiritualitaBiohackingNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu