reklama

Angelina Jolie, jej prsia a Nový Čas

„Herečka Angelina Jolie (37) si zo strachu pred rakovinou dala odstrániť prsia. Je totiž nositeľkou génu BRCA1, ktorý u nej zvyšuje riziko onkologického ochorenia. Tento zákrok vynára u žien mnohé otázky, či bola operácia naozaj potrebná." (Nový Čas)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Čakal som v autoservise a z nudy som si listoval v Novom Čase. O Novom Čase som už počul všeličo, ale toto som naozaj nečakal. Webová verzia článku, ktorý mi doslova vyrazil dych je tu. Ako autor je pod článkom uvedený „Nový Čas, Bild, Ľuboslava Štofková, Stanislava Šantová".

Takže, vážený Nový Čas, Bild, Ľuboslava Štofková, Stanislava Šantová, herečka Angelina Jolie si žiadne prsia odstrániť nedala. Herečka Angelina Jolie si nechala odstrániť mliečne žľazy a prázdny priestor po nich si nechala vyplniť implantátmi. Prsia jej, prosím pekne, zostali, a pre niekoho možno ešte krajšie, než predtým.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Článok pokračuje otázkou položenou onkológovi Vladimírovi Bellovi: „Ak je žena nositeľkou génu BRCA1, ale rakovina sa u nej ešte nerozvinula (ako v prípade Angeliny Jolie), je riešením mastektómia?" Takže opäť, vážený Nový Čas, Bild, Ľuboslava Štofková, Stanislava Šantová, nositeľkou génu BRCA1 je každá žena. Ak by nejaká žena nebola nositeľkou génu BRCA1 tak má vážny problém. A problém majú aj tie ženy, ktoré majú tento gén pozmenený - tak ako spomínaná Angelina Jolie.

Vo vyjadreniach onkológa Vladimíra Bellu a ďalších odborníkov, ktoré sú súčasťou článku, sú pritom tieto omyly uvedené na správnu mieru. Zdá sa však, že editor článku si to ani nevšimol. Zdá sa, že proste vlepil e-mailové odpovede týchto odborníkov do textu bez toho, aby ich vôbec pochopil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dňa 4. mája 2013 som na tomto blogu zverejnil článok, ktorého témou bol vzťah medzi génmi BRCA1 a BRCA2 a rakovinou prsníka, vtedy ešte netušiac, že ani nie o desať dní túto problematiku takto spopularizuje Angelina Jolie. Ak by si teda niekto o tom chcel ešte niečo prečítať, nech pokojne klikne na môj starší článok.

Zo zvedavosti som si pozrel aj titulnú stranu včerajšieho Nového Času (tento článok píšem vo štvrtok 16. mája 2013). Do oči mi udrela nahá žena odfotená od pol pása hore a pod tým veľkými písmenami: „Angelina Jolie: Dala si odrezať prsníky!" Nový Čas sa skrátka nezaprie. Jedna vec ma z toho všetkého zarazila asi najviac - mám otvorenú webovú stránku Nového Času a na hornej lište môjho prehliadača sa vedľa loga webovej stránky skvie: „ČAS.sk - Najčítanejší denník". Najčítanejší?!

Andrej Kučeravý

Andrej Kučeravý

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Moje meno vidíte pri každom článku na tomto blogu, v skutočnosti som však nikto. Zoznam autorových rubrík:  SpiritualitaBiohackingNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu